2019年8月26日月曜日

frame of reference 判断の基準


frame of reference  2:13 for a little frame of reference, I'm 6'4". look how big this marble wall is in the dining room. この大理石の壁は大きいです。私の背が193センチなので、キッチンの大理石の壁の大きさがよくわかると思います。

INSIDE a $56 Million Bel Air MEGA MANSION

4:17 this person's frame of reference is very narrow. 私たちを批判する人の判断基準は非常に狭いと思う。

I’m Not Her Mother, I’m Her Lover | LOVE DON'T JUDGE

0:44 and just because your fame of reference may not include a black young woman as a legislator doesn't mean that I'm not. 自分の判断基準の中に若い黒人の代議士がいないからといって、私が代議士でないと言うことにはならない。

Black lawmaker told she doesn't look like legislator

1:41 I just had no frame of reference of how bad it was of what he was doing. スポーツドクターが私に性的ないたずらをしていた頃、わたしは幼くて、それがどのような悪さだったのかという判断基準を持っていなかった。

Nassar victim: 'Everything I was afraid of was true.'

参考リンク
http://bridge-english.blogspot.com/2017/06/frame-of-mind.html  frame of mind 気持ち