2022年8月15日月曜日

you don't say !

you don't say !  色炉名解釈が出来る相槌。そうか、わかってるよ、まさか、、、、 0:44 and you don't find it amusing. it's a pain in the neck, if you want to know the truth. you don't say ! (わたしの祖父がフランクリンで私がフランクだったから、私はいつも家族から小さなフランクと呼ばれていたよ。)それは面白くなかったと思うよ。ぶっちゃけると、苦痛だったよ。そうだったんだ!

Samantha Picks Her Baby's Name | Bewitched

1;15 when I first came to work here, something very strange happened to me. I got psychologically mixed up. you don't say ! yes, I found myself looking at you again and again. I just couldn't take my eyes off you. 初めてここで働いた時、おかしなことがあったの。あなたに一目ぼれしたのよ。まさかだろ!そうよ、あなたを何度も見たわ。見とれてしまったのよ。

How Do You Know? | The Shop Around The Corner | Warner Archive

4:13 can I tell you a secret? I've never told anyone this. but you know the presidency? I really really want it. you don't say ! 秘密を教えましょうか?まだ誰にも言ってないけど、大統領にね。私は大統領になりたいのよ。皆知ってるよ!

Hillary & Bernie Cold Open - SNL