2021年7月25日日曜日

I take no pleasure in something 構文

I take no pleasure in something は、I don't doubt your sincerity と同様にかなり日本的な言い方だと思う。 0:01 last week, I told you about a young anti-vax (anti-vaccine) nurse who got COVID and died. and I told you. I take no pleasure in that although some people called in and said they do take pleasure in that. 先週は、新型コロナワクチン接種を拒否した若い看護婦がコロナに感染して死亡した話をお伝えしました。このスタジオに電話して来ていい気味だと話すリスナーもいましたが、私は決して「それみたことか」と言う気分にはなりませんでした。

Anti-Vax Trumpist Conspiracy Theorist Dies of COVID

1:31 I take no pleasure at all in being in a situation of contradicting the president. はっきりと申し上げてトランプ大統領と異なる意見の立場にいることは心苦しいものがあった。

Fauci says Biden's science-based approach 'liberating'

7:29 he takes no pleasure in what he does and he makes that perfectly clear. サノスは宇宙の全生命の半分を消し去ることを楽しんでいたわけではなかったのです。彼はそのことについてははっきりとしていました。

Why Thanos Is The Best MCU Villain

0:58 and I take no pleasure in his downfall, okay? I'm not going to sit here and publicaly gloat. Jimmy, can you take the camera off me for just a second? 宿敵のビル・オライリーがセクハラでFOX社をクビになりました。彼の身の破滅に対しては喜びの心など持ち合わせていませんよ。いいですか?公の場で彼の悲劇を祝ったりはしませんよ。ちょっとカメラを向こうに向けて私を公の場から消してくれないか?

A Farewell To Bill O'Reilly From Stephen Colbert And 'Stephen Colbert'

参考リンク
http://bridge-english.blogspot.com/2021/07/i-dont-doubt-your-sincerity.html  I don't doubt your sincerity 構文

練習問題解答
b-0675 took no joy in