2019年9月24日火曜日

something of it all


something of it all は辞書には載っていないがよく使われている。something of it を強調したり、語調を整えたりする時に使われている。 1:47 I feel wonderful because I see the love light in your eyes. and the wonder of it all is that you just don't realize how much I love you. 君の瞳に愛をみて僕は幸せだ。僕がどれほど君の事を愛しているのか君が気づかないことが一番不思議なことだよ。

Eric Clapton- Wonderful Tonight (HQ)

5:46 after striving for 50 years to be a capitalist champion, young people are now questioning what the point of it all is. 50年間の経済成長をとげ資本主義経済の雄となった韓国だが、若者たちは(多くの犠牲を強いてまで経済成長を果たした)その意義について疑問を呈している。

Fleeing South Korea | 101 East

1:17 I have a natural curiosity about people and the world and events and a natural desire to try to understand the who-what-when-where-why of it all. 私は人、世界、出来事に好奇心をいだいていました。ニュースに一番大切は5Wの理解に努める情熱もありました。 

Katie Couric: My First Big Break

0:51 I just kind of skip to pictures because that's really the only way you can convey this sense of detail and just the kind of insanity of it all. 言葉での説明はスキップして図解で説明するほうが、私のプロジェクトの緻密さや途方もなさがよくわかります。

The Ultimate Paper Airplane | WIRED

0:38 and of course, at the end of it all, there were prizes to be had.

Is This the Wackiest Boat Race Ever?

練習問題解答
b-3145 the shock of it
b-3902 the beginning of it all
b-4751 ahead of it all