2021年1月31日日曜日

far be it from me to おこがましいが

far be it from me to 私がこう言うのもおこがましいが、、、誤用で、far be it for me to ,,,, のように使われることがある。0:33 far be it for me to suggest the tabloids get their facts muddled, but these pics were in fact taken by my 80 year old mother. タブロイド紙が事実関係をうやむやに解釈したと私が指摘するのはおこがましいのですが、この写真は私の(19歳の息子に撮らせたものではなく)私の80歳になる母親が写してくれたものです。

Liz Hurley’s 80-Year-Old Mom Took Her Sexy Snowstorm Photos

10:46 far be it for people to realize this, because sugar is everywhere, but you're saying this is one of the most addictive substances posssibly that we have. 砂糖はどこにでも手に入るので、私たちは逆立ちをしても思いつかないけれど、あなたは砂糖はこの世で一番中毒になりやすい物質だとおっしゃるのですね。

Is Sugar Toxic? 60 Minutes Investigates (2017)

3:27 far be it from me to deny you your pound of flesh.(so) I have posted all those images uncensored .... 僭越ながら 視聴者の皆さんが見たい血みどろの写真を見せないというのは酷なので、無修正の写真はフェースブックに貼っておきました。

Revolution Brewing in China? | China Uncensored

8:20 far be it from me to criticize the Pope who doesn't share my zest for free market capitalism. 資本主義に対する私の情熱を法皇様が理解していただけないと言うだけで、私が法皇様を責めるのは身の程知らずなことです。これ以上のことは言えません。

"Capitalism: Looking Ahead" - Larry Kudlow

練習問題解答
b-0629 far be it from me
b-2858 far be it from me
b-2861 far be it from me
b-2977 far be it from me
b-4575 far be it from me