2023年1月26日木曜日

card-carrying 正真正銘の

card-carrying  は「(ある団体の)正規の会員証を持った」の意味。1:38 Larry, I am a full-fledged, card-carrying, cauldron stirring witch. 社長、私は大釜をかきまぜて(媚薬や謎の薬を作る)免許皆伝、正真正銘の魔女なのよ。

Darrin Tells Larry That Samantha Is A Witch | Bewitched

6:10 were you a nerd? I was, yes. card-caryying. 子供の頃はオタクでしたか?わたしは、そう、筋金入りでしたね。

Neil deGrasse Tyson on the Afterlife, Origins of the Earth and Extreme Weather

11;17 I am not a Keynesian. but pretty much all the economists in the Biden Administration are Keynesians. they are card-carrying Keynesians. 私はケインズ経済学ではないが、バイデン政権のほぼ全員の経済学者たちはケインズ経済学者たちだ。奴らは正真正銘のケインズ経済学者たちだ。

🔴 Official Inflation Hits Another New High - Ep 825

練習問題解答
b-3955 card-carrying members
b-5553 card-carrying members