2022年10月27日木曜日

take it personally 個人攻撃と受け止める

take something personally 悪く思う、個人攻撃として受け止める。7:42 besides which, you wanted to kill my wife and you would have killed me. I take that very personally. それはそうとして、あんたはわたしの妻を殺そうと企んで、私も殺されるところだった。忌々しく思うよ。

Columbo Is Poisoned | Columbo

2:11 he was an assassin. trust me, he wouldn't take it personally. あんたの旦那は殺し屋だった。殺されても文句はなかったはずだ。

SPECTRE | Bond Finds Lucia Sciarra in Rome

1:33 don't let anything happen to this man. because I shall take it very personally. こいつに手を出すなよ。こいつへの手出しは私への手出しだ。

“He’s Living In A House Of Cards” | THE EQUALIZER

3:17 it happens to me all the time. I won't take it personally. こう言うことはよくあることさ。私はなんとも思わないよ。

Randy Quits the Force | Monk

参考リンク
http://bridge-english.blogspot.com/2015/09/feel-strongly-feel-strong.html   feel strongly か feel strong か?

練習問題解答
b-3080 take that personally