2020年7月27日月曜日

warm to somebody / something 好意的になる


warm to somebody/something , warm up to somebody/something 共感する、乗り気になる、熱が入る。2:11 she hopes you're happy. that means she's warming up to you. 娘はお前が幸せになってくれることを願ってくれるようだ。娘が君に好意的ということさ。

Dad's New Girlfriend - SNL

1:17 but slowly woman began to warm to the product. Klhip(クリップ)社の爪切りは男性に売れましたが、徐々に女性もこの商品を受け入れるようになりました。

Klhip - Speaking on Business

3:57 I felt sorry for a lot of them, but at the same time I warmed to them. 外国を見たことの無いアメリカ人たちには同情しましたが、同時に彼らに感じ入りました。

Miriam Margolyes Says America Needs to 'Grow-Up' | This Morning

31:13 it took a while for me to warm up to tofu and see how well it should be prepared. 豆腐が好きになるまで、そして製造過程を理解するまでに少し時間がかかりました。

Yotam Ottolenghi: "Ottolenghi SIMPLE" | Talks at Google

練習問題解答
a-8906 warm up to the idea
a-9962 warming up to the idea
b-1497 warmed up to the idea
b-3679 warm to each other
b-4375 warming to the possibility
b-4899 warming to the possibility