2021年4月15日木曜日

could have sworn 構文

could have sworn 確かに、、だった。could have sworn の後には過去形や過去分詞形の文が続く。0;45 funny, I could have sworn I had my glasses on. 確かに、メガネを掛けていたんだが、おかしいな。

Endora Is About To Get Married! | Bewitched

0;13 have you ever experienced something that, you could have sworn, already happened? 一度も体験したことがないことを、すでに体験したように感じることはありませんでしたか?一度も行った事が無い場所なのに、すでに来たと思ったことはありませんか? 2:45 woah, I could have sworn I've tasted this cheee before. このチーズは確かに一度食べた記憶がある。

What If You Could Control Déjà Vu?

1:32 I could have sworn it was Mr. Frog. 先生の名前は間違いなくMR.フロッグでしたよ。

Science Class Dissection - Studio C

3:27 I could have sworn it was (me). あいつはまぎれもなく僕だった。

Pronunciation: Assimilation of /t/ and /p/

練習問題解答
b-1068 I could have sworn
b-2549 could have sworn
b-2739 could have sworn