2023年1月12日木曜日

in the scheme of things  世の中の仕組みの中で

the scheme of things は世の中の仕組みの意味。他のイディオムにも通じるのだが、辞書に書いてあるようにはなかなか使われず、the grand scheme of things のようにscheme の前に修飾語が付くのが普通。0:22 we thrive on negative criticism, which is fun to write and to read. but the bitter truth we critics must face, is that, in the grand scheme of things, the average piece of junk is probably more meaningful than our criticism designating it so. 我々料理評論家は料理人が丹精こめて作ったものにケチをつけるのを生業としている。食べたものの評論を書いたり読んだりするのは楽しいことだが、我々評論家が直面する厳しい真実とは、社会の大いなる仕組みの中で、素人の書いたレビューのほうが我々が書くものよりも的を得ていることが多々あると言うことだ。

Ratatouille Anton Ego's Review - Le Festin

7:09 perhaps covering war does give you a slightly different perspective, in the grand scheme of things, to freak out about, this is not one of them. 戦争を取材していると、大きな事態の中で、驚くことに対して物事の見方が他人とはやや違ってくる。(私にとって結婚は)驚くには当たらないことだった。

The Untold Truth About CNN Reporter Clarissa Ward

5;02 my injuries were tough, took nine months to recover. but they're inconsequential in the global scheme of things. 私の怪我はひどく、完治するまでに9ヶ月かかった。しかし大きな世界の仕組みの中では、私の怪我など、取るに足らないほど小さな出来事だった。

Photojournalist Who Nearly Died on 9/11 Remembers That Day

0:30 but in the grand scheme of royal life, King Edward's departure was actually a way bigger deal than Harry's, prompting massive media attention and even conspiracy theories. イギリス王室の性質上、エドワード8世の退位のほうがハリー王子の王室離脱よりも大きな出来事だった。エドワード8世の退位はメディア報道を過熱させ陰謀論が飛び出すほどだった。

Here's What Will Happen If Prince Charles Dies Before The Queen