2019年3月7日木曜日

shrivel up しなびる


shrivel up = dry up, wither 3:16 oh, I look awful. most women bloom when they get pregnant. I shrivel. Tom, I look like a prune. みんな妊娠すればふくよかになるのに、私はしなびちゃって。ねえ、あなた、私、しわくちゃ婆さんみたい。

Sam Awakens After His First Leap | Quantum Leap

3:01 if the person is not there, that you should sit there and watch your life shrivel up. and that's why where I am today. 「死ぬまで一緒」と誓って結婚はしたけれども、妻が認知症で私のことがわからなくなってしまった、私はただ座して自分の人生が枯れていくのを見守るしかないのか?それが、私が愛人を自宅に住まわせている理由だよ。

B. Smith's Alzheimer’s was taking a toll on her husband. Then he found another love.

3:47 it's like they ordered a hamburger, and the waiter brought them a shriveled piece of lettuce. フィリッピンは中国の「債務の罠」にはまることはない。なんとなれば、フィリッピンは約束の金額の5%の援助しか受けていないからだ。それはハンバーガーを注文したら、ウエイターがしなびたレタスを一枚持ってきたようなものだ。

Did China Buy the Philippines With False Investment Promises?

0:27 If you wait too long, you shrivel up like some imported apricot sitting on the shelf in Waitrose. 早くしないと、あんたはウェイトローズで売ってる杏(あんず)みたいにしわくちゃになるわよ。

HAMPSTEAD Trailer (2017) Brendan Gleeson, Diane Keaton Movie

参考リンク
http://bridge-english.blogspot.com/2016/03/wither.html  wither 枯れる

練習問題解答
a-6452 dry and shriveled up