2019年3月3日日曜日

spit in someone's eye けなす、侮辱する


spit in someone's eye は人の目に唾を吐きかけるのだから、人をけなす、侮辱するの意味になる。4:16 so you think you can stone me and spit in my eye? so you think you can love me and leave me to die? ベルゼブブが差し向けた悪魔を退治するため、僕に石を投げつけて、僕の目に唾を吐きかけるつもりなんだね?愛していながら僕を見殺しにするんだね?

Bohemian Rhapsody - Marc Martel (one-take)

0:36 what Gavin Newsom has done is he's spit in Jerry Brown's eye. カリフォルニア州のギャビン・ニューサム知事が高速鉄道の凍結表明は高速鉄道を推進した前ジェリー・ブラウン知事の顔に泥を塗る行為だった。

California's High-Speed Rail Disaster Is a 'Shot Across the Bow for the Green New Deal'

3;17 he's just spit in your eye right there. トランプが一代で巨万の富を築き上げたって?冗談じゃない、奴は親から巨万の富を譲り 受けて、その親の財産だって元をただせば国からの融資だったじゃないか?トランプの自慢話はアメリカ国民を馬鹿にするものだ。

Trump's Hard-Knock Life: "My Father Gave Me A Small Loan Of One Million"

0:47 close to 500 demonstrators, nearly spitting in the eyes of police dressed in riot gear, demanding authorities charge one of their own with the murder of 18-year-old Michael Brown. 18歳の黒人少年マイケル君が白人の警察官に射殺された事件で、この白人警察官を殺人の罪で有罪にしろと迫る500人規模のデモ隊と機動隊の距離は唾が届くほどの至近距離だった。

Michael Brown Death: FBI Launches Investigation

練習問題解答
a-9960 spit in everybody's eye