2018年3月23日金曜日

through について その二


昨日は be through だった。今日は go through。 例文を見ればわかるが go through は what と相性がいい。 0:06 you still think you can bring him in? I have his trust after what we went through. I'll bring him in. ジェイソンを捕まえることができると信じているのか?私とジェイソンは作戦を共にしました。彼は私を信じています。必ず捕まえて見せます。

Jason Bourne Twisted Ending

0;01 it's not the happiest video. but we feel like a lot of people go through this. so we wanted to share it. 死産はおめでたいことではないけれど、多くの人が経験する嫌なことだから、公開することにしました。

Olympic Medalist Shawn Johnson Admits She Had a Miscarriage

0:49 you can't relate to what I went through. 私のつらい経験をわかってくれるとは思わないわ。

You Again - Trailer

3:16 I was not in it for the money. I was in it because I wanted them to bring the temperature down so that other people would not go through the same thing I did. お金のためにマクドナルドを訴えたわけじゃありません。他の人が私のようにマクドナルドの熱いコーヒーで火傷をして皮膚移植をしなくてもすむように、マクドナルドにコーヒーの温度を下げさせるためにマクドナルドを訴えているのです。

Woman Burned by McDonald's Hot Coffee, Then the News Media | Retro Report | The New York Times

1:35 first I want to say how sorry I am that you're going through this and also how brave you are to come forward and share your story with everyone.(30年前に顔を切られた私から見ても)顔を切られたあなたに同情します。そして人前でその話をするその勇気を褒めたいと思います。

Former Model Who Was Slashed 30 Years Ago is Trying to Help Other Victims

3:38 I know what her family is going through. 娘がいなくなってしまった家族の心中を察するよ。

Vanished Abroad: US Woman Missing in Turkey

参考リンク
http://bridge-english.blogspot.jp/2018/03/through.html  through について その一

練習問題解答
a-5558 what she went through
b-3443 go through this