2021年10月28日木曜日

a lick of English 少しの英語

not a lick of something ほんの少しの、、、もない、少しの、、でさえない。のように否定形で使われることが多い。 18:16 I didn't speak a lick of Japanese. 私は日本語を少しも話せませんでした。私は日本語を全く理解できませんでした。

「マッサン」主演 シャーロット・ケイト・フォックス NHK大阪放送局・プロデューサー 櫻井賢(1)

1:24 my girl doesn't speak a lick of English. 私のネイルスタイリストは英語を一言も理解できない。

Customer is rude to Asian American nail salon staff l First broadcast on 06/07/2013

2;03 couldn't speak a lick of English. 父の最初の映画『SF超人ヘラクレス(HERCULES IN NEW YORK)』を見て、父の前歯には大きな隙間があって、英語が少しもできなかった。

Patrick Schwarzenegger on His Dad’s Influence, Living with His Mom During Quarantine & New Movie

0:08 the paper straw works terribly, doesn't make a lick of difference. but it makes people feel like they're doing their parts. 紙のストローは使い勝手が悪く、プラ製のストローと何の違いもない。しかし、使う人には環境問題に取り組んでいるという錯覚を与える。

Why Are Some Co-Workers So Annoying - Corporate

練習問題解答
b-1530 a lick of substantiating proof
b-4965 a lick of paint