2016年9月20日火曜日

TMI = too much information


TMI とは必要以上の情報のことです。アメリカ人は pump and dump を知らなくても、TMI は知っている。8:02 my water broke at 4 AM on June 6th. my actual due date,,, not to be TMI but it was a pretty big gusherette, 4 in the morning. so I came straight to the hospital. actually scheduled my c-section for Wednesday, 2 days from now, which is unusual because they usually schedule c-section before the due date or on the due date. 今朝、六月六日の朝四時に破水しました。今日が出産予定日です。ちょっと余計なことを言えば、かなり勢いよく羊水は流れました。朝の四時で、すぐ病院に来ました。普通なら出産予定日の当日や前日に帝王切開をするのですが、私は出産予定日の二日後に帝王切開の予定を入れていました。

The cost of convenience: My C-Section story

https://www.youtube.com/watch?v=92M_hdxkJts  2:56 that was TMI in my opinion. それは、ちょっと一言多すぎましたね。
Halle Berry on Differences Between Her Son and Daughter

練習問題解答
a-3944 TMI