2018年2月16日金曜日

clear the air 疑念を晴らす


clear the air は空気清浄する、誤解を解く、のどちらかの意味になる。0:11 do you have anything you want to say about that and kind of clear the air? 金メダリストのあなたに過去のセクハラ疑惑が浮上しましたが、疑念を晴らすために何か一言ありませんか?

Shaun White: I’m Sorry I Referred To Sexual Harassment Allegation As ‘Gossip’ | TODAY

3:17 they help clear the air as well. 観葉植物は空気の浄化にも一役買っていますよね。

Products to Give Your Office a Quick Makeover

4:50 let the FDA do the investigation and clear the air. 手術支援ロボット「ダヴィンチ」の安全性については私は太鼓判を押すが、なにか問題があったとすればそれは医師の経験不足が原因だ。いずれにしても、Food and Drug Administration 米国食品医薬品局 に徹底的に調べてもらって、疑念を晴らしたほうがいい。

Da Vinci Surgical System Under Investigation by the FDA

0:20 we met for about an hour, just the two of us, and had a chance to clear the air. 私はトランプと二人だけで約一時間会って、お互いの誤解を解きました。= we understood each other.

Megyn Kelly: I Met With Donald Trump To 'Clear The Air'

練習問題解答
a-9602 clear the air on