2018年8月9日木曜日

You're the reason that ,,,, 構文


You're the reason that ,,, の reason は原因を意味する。 1:22 I'm only here tonight because of you. you are the reason (that) I am. you are all my reasons. thank you. 私がこの場にいられるのはお前のお陰だ。おまえが私の生き甲斐。お前が私の存在理由の全てだ。

A Beautiful Mind Ending Scene

0:17 she's the reason (that) I'm alive. この子のお陰で私は死ななかった。

5-Year-Old Hero Gets Medal For Saving Mom and Brother After Car Wreck

8:57 you're the reason for my freshman 15. 私が新入生太りしたのはあんたの料理が美味しすぎたからよ。

Christmas Cupid - EN

6:48 my grandchildren are the reason why I do what I do. 孫たちが安心して暮らせるようにするために、おばあちゃんが頑張って環境問題に取り組んでいる。

In Coal Country, a Community Fights for Wind | National Geographic

0:09 I am not the reason that you did this. I am just the excuse. あんたは私のためにやったんじゃなくて、私を口実にして自分のためにやったのよ。

The Politician's Husband Trailer - BBC Two

参考リンク
http://bridge-english.blogspot.com/2009/08/blog-post_9950.html  生き甲斐(生きがい)を英語でなんと言うか?
http://bridge-english.blogspot.com/2013/10/blog-post_6770.html  理由がないを英語でなんと言うか?

練習問題解答
a-5922 they are the reason
a-8568 you're my reason. my reason to hold on tight
b-0135 you are the reason
b-3803 they are the reason
b-3804 you are the reason