2017年8月14日月曜日

call out sick = call in sick


以前、call in sick をとりあげたが、call out sick と言う言い方もある。地域によって言い方が違うようだ。1:21 we're here from Utah. so we drove 8 hours. got here drove through the night and then I called out sick from work. and then we're going to drive back right after the trial and be back at work tomorrow. 私たちはユタ州からやってきました。夜を徹して8時間運転してきました。職場にはちょっと具合が悪いので休むと電話しました。そしてこの裁判の後すぐにまた8時間運転して明日はまた仕事です。

Taylor Swift's mom in court claims former DJ sexually assaulted singer

5:28 I'd started to feel even sicker to the point where I would have to call out (sick). after calling out (sick) a few times, I received a letter stating I was terminated. 椅子に座れない職だったので、私の体調はもっと悪くなり、体調不良で休むと電話することが何度かあって、程なく解雇通知が届きました。

Pregnancy is still costing women their jobs