2021年10月1日金曜日

side-eye 横目

side-eye 疑い、反対、非難、軽蔑、驚き、好奇心、、、などを表す。1:55 what is this side-eye? he's giving me some serious side-eye right now. 何、この横目。キットくん、私を横目で見てる。

Meet My Pets! 私が飼っているペットの紹介!

0;05 Mariah Carey is giving Ryan Reynolds major side-eye. マライア・キャリー​はライアン・レイノルズ を不信感を持って横目で見た。

Mariah Carey Gives Ryan Reynolds SIDE EYE During TikTok Duet

0:54 when I say anyone, I mean my daughter, she coughed and I got angry, I gave her a side-eye. コロナのせいで、人の咳に敏感になっている。人は自分の娘のことで、娘は咳をしました。私は怒って、娘をじろりと横目で睨みました。

How to Manage Coronavirus Anxiety

009 just look at that serious side-eye. エイミー・シューマー のこの強烈な横目を見て下さい。 

Why Was Amy Schumer In 'Judge Judy's' Courtroom?

参考リンク
http://bridge-english.blogspot.com/2015/08/the-corner-of-my-eye.html  the corner of my eye 目の端

練習問題解答
b-1936 gave you a side-eye