2013年6月18日火曜日

成功の秘訣について


下のビデオには共感するものがありました。(that really resonates with me.)私のブログの読者なら聞くだけでわかるはずです。兎と亀の話です。毎日機械的にやりつづける事が大切です。ふた昔ほど前にThe Secret of My Successという映画がありました。邦題は「摩天楼はバラ色に」でしたが、原題の意味は私はこうして成功したです。万人に当てはまる成功の秘訣と英訳したいならkey to successとなります。
2:47 one characteristic emerged as a significant predictor of success. And it wasn't social intelligence. It wasn't good looks, physical health, and it wasn't I.Q. It was grit. Grit is passion and perseverance for very long-term goals. Grit is having stamina. Grit is sticking with your future, day in, day out, not just for the week, not just for the month, but for years, and working really hard to make that future a reality. Grit is living life like it’s a marathon, not a sprint.

http://bridge-english.blogspot.jp/2012/09/blog-post_5537.html 不屈の精神を英語でなんと言うか?